Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Érdekes cikkek

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

témák

18+ (3) abstract (1) absztrakt (62) ahogyne (12) ajánló (21) akcióóóó (5) arc (63) bdsm (4) beszámoló (18) blackwork (1) bodymodification (113) body play (17) boncolás (1) branding (14) cikk (12) cobm (1) corset (5) csajok (1) dermalpunch (4) divat (1) dotwork (3) earcropping (2) earpointing (7) egyház (2) eredeti (84) eszközök (1) expo (17) extrém (199) fájdalom (11) felhívás (5) felszíni (10) festmény (1) fétis (1) fétish (1) filmajánló (2) filozófia (51) flash (18) fotó (63) freak (4) freakshow (6) fülösszevarrás (5) fülrekonstrukció (11) fültágítás (15) geek (1) genitalbeading (3) gyógyultscar (26) henna (1) hírek (1) hungarikum (1) idézet (12) implantátum (31) industrial (1) inkrubbing (3) interjú (14) intim (69) játék (3) jövő (2) képek (89) könyvajánló (3) közlemény (5) kritika (1) lukaszpira (6) microdermal (32) minimal (1) minimál (114) motiváció (3) művészet (57) nasallang (1) nyelvkettévágás (12) nyúzás (28) orrtágító (1) pajzán (15) performance (1) piercing (13) piercingek (151) pin up (1) playpiercing (11) pocketing (1) póló (1) programajánló (5) pulling (1) reklám (3) retro (1) rituál (1) rituálé (29) riuálé (1) scalpel (2) scarification (161) scarshading (4) sebészet (2) showyourself (9) skinremoval (49) stevehaworth (1) suspension (26) swastika (1) szájösszevarrás (2) szerelem (1) tágítás (1) tágított (15) tanfolyam (3) tattoo (3) testmódosítás (66) tetoválás (330) tetoválás eltávolítás (2) tmp (9) tonguesplitting (9) törzsi (8) transscrotal (1) tribal (7) trip (1) tündefülek (5) uv (2) vallás (2) vélemény (1) vér (2) vicces (8) videó (27) weaving (1) zagyvai (236) zeneajánló (6) bod mod

HTML

A fiatalok válsága

2010.08.07. 18:08 | zagyvai | 78 komment

"Ahogy felszabadítjuk magunkat saját félelmeink alól, a jelenlétünk automatikusan felszabadít másokat." 

                                                                            Nelson Mandela

 

Sajnos egyre több fiatal kényszerül arra, hogy összevarrassa fülét, mert a munkaadójuk nem nagyon szereti a kitágított cimpákat...Lehet hogy egyesek szerint ettől kevesebb lesz az ember, vagy csak nem "illendő", esetleg a front office típusú melóknál "megbotránkoztató" lehet az ügyfelekkel való foglalkozásnál.

A tovább gomb után eszmefuttatás következik!

Sajnos ilyenkor választás elé kerülnek a pályájukat kezdő fiatalok: vagy megtartják piercingjeiket, és élnek továbbá úgy, ahogyan nekik tetszik, vagy kiveszik az addig örömmel viselt piercingeket, és megadják magukat a társadalom, és a munkaadójuk elvárásainak. Ez sajnos gyakran elkerülhetetlen az olyan állásoknál amiknél fontos a személyes megjelenés. Sajnos egyenlőre ilyen a világ. Jelenleg a munkaadók többsége nem nézi jól szemmel azokat akik tetoválásokat, vagy piercingeket viselnek látható helyen, és kimondva-kimondatlanul azokat fogják sok helyen előnyben részesíteni akik vagy egyáltalán nem viselnek látható modifikációkat, vagy készek arra, hogy megválljanak az adott piercingtől, illetve ruhával takarják tetoválásaikat. Ez számomra nagyon szomorú dolog, hiszen nem a kinézet alapján kellene mérni egy embert, mert csomó primitív bunkó van akin semmi extra dolog nincs, és van egy csomó tetovált / piercingelt ember aki egyetemet végzett, vagy éppen csak szimplán intelligens, okos, művelt. Persze ez fordítva is igaz, még mielőtt valaki egyoldalúsággal vádolna!

Persze sokan vannak azok is, akik tudják, hogy a sulis évek elmúltával olyan munkájuk lesz, ahol tuti nem szabad semmi "extrém" dolgot viselni, így önszántukból veszik ki az addig viselt piercingeket. De sajnos vannak olyanok is, akiknek fájdalmas lemondással jár egy-egy imádott piercingtől, vagy jelen esetben fültágítótól megszabadulni.

A lényeg tehát: vagy próbáljatok meg olyan melót választani, ahol nem az alapján mérnek majd titeket, hogy hogyan néztek ki, vagy mérlegeljetek mielőtt bármit is megcsináltattok magatokon. A lélek csak úgy lehet egészséges ha a test is egészséges, és fordítva, ezért ha valamelyik piercingetektől nagyon nagy fájdalommal járna a lemondás, akkor inkább gondolkozzatok el azon, hogy valóban megér-e ennyit az adott munka, vagy a megfelelés más embereknek. Ti vagytok azok, akik rendelkeztek a saját testetekkel, így ha jól érzitek magatokat a bőrötökben senki nem kényszeríthet titeket a változásra! Választás mindig van, bár lehet, hogy néha hátrányokkal járhat a "normális polgári életben" egy piercing vagy tetoválás, de ha ezeket a dolgokat őszintén viselitek, és szilárdan hisztek magatokban akkor biztos hogy a sors megmutatja nektek azt az irányt amit követve olyan helyre juttok el majd, ahol nem a külsőtök lesz az első ami alapján véleményeznek majd titeket.

Címkék: idézet filozófia zagyvai bodymodification fülrekonstrukció

A bejegyzés trackback címe:

https://testmodositas.blog.hu/api/trackback/id/tr32203864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rémTündér /aprócska kismacska./ 2010.08.07. 18:39:35

Gábor ez tökéletes. Úgy hiszem, remélem, hogy majd egy 10 év múlva, mikor a mi generációnk felnő és csemetéi lesznek, akkor ez már nem jelent akkora problémát, hiszen majd mi bevezetjük az üzleti életbe is ezeket a dolgokat, azt a fajta toleranciát, ami most csak nagyon kevés emberre jellemző. Pont ez a jó a mi generációnkban, módunkban áll változtatni.

_Princess_ 2010.08.07. 19:48:08

Gábor ez nagyon szép volt,főleg az utolsó 1-2 mondat.
Ezt hiszem Én is,hogy biztos vagy magadban,ha tudod,hogy megtaláltad az utadat,majd a sors olyan irányba terel előbb-utóbb ahol jó neked.

Ezzel a problémával már én is szembesültem munkahelyeken.
Tetoválásom is van látható helyes,pc is fültágító is plusz nálam ugye itt van a smink is.
És kb úgy néztek rám 1-2 helyen mint a véres ingre.
Tök mindegy,h informatikus szakma megvan,3 év irodai gyakorlat megvan,nyelvvizsga megvan..mehetek a picsába :S

De nem érdekel.Ez avgyok én,én nem adom fel magam senki kedvéért.
Sőt vissza sem fogom magam,továbbra is gyűjtöm a tattokat^^
Akkoris ha ebből itthon is nagy harcaim vannak.

Ha visszafolytjuk a bennünk rejlő vágyakat az nagyon sok rosszal járhat.
Akár testi tüneteket is produkálhat ugye,elég csúnya betegségenek is lehet ez az oka.
Én nem fogok így járni...

"Be yourself; everyone else is already taken. "— Oscar Wilde

Being yourself is celebrating you, as an individual - learning to express yourself and be happy with who you are. For some people, it's learning to love yourself, for others, it's not hiding who you are or changing things about you to fit in...

Om3n 2010.08.07. 20:05:07

Ez a post...
Szín igaz

bubble83 2010.08.07. 20:11:06

Hát igen! Sajnos nem minden szakma engedi meg az "extrém" megjelenést. Nekem is van 3 tetoválásom, de mindegyik olyan helyen, ahol el tudom rejteni a ruha alá, amikor dolgozom (ápolónő vagyok). Minden vágyam egy szép microdermal a bal szemem mellé, de sajnos nem néznék jó szemmel a munkahelyen :(

~Shadow~ 2010.08.07. 20:58:05

szerintem folyton kéne tolni az emberek arcába a tetoválásokat és a piercingeket és egy idő után megszoknák, annyira hogy észre sem vennék:)

a másik meg...nem 14 éves gyerekeknek kellene ilyen dolgokat magukra/ba pakolni, hanem szerintem érettebb, kiforrottabb személyiségeknek....

azt el tudom képzelni, akár egy multinál is, hogy ha az illető már bizonyított pár éven keresztül, és nem találkozik ügyfelekkel, akkor elnéznek neki egy-két dolgot....

Iszonyú kiváncsi vagyok hogy Rolf mit dolgozik ennyi arcpierciggel és arc scarificationnel, amit elnéz neki a főnöke....biztosan valami kisebb cég lehet....valaki tudja?

SadistiCore · http://sadisticore.blogspot.com/ 2010.08.07. 21:05:35

És ahogy ezt már pár poszttal korábban leírtam, hasonló problémával küzdök én is.

~Shadow~ 2010.08.07. 21:16:09

@moshwarrior: hoppá, az elejét skippeltem, köszi:)

~Shadow~ 2010.08.07. 21:19:52

@moshwarrior: ottvan lehetőségként a fültágesz helyett a tetoválás, a scarification, a suspension és egyéb extrém intim ékszerek (ott is lehet tágítani:)) :)

rémTündér /aprócska kismacska./ 2010.08.07. 22:32:20

elviselhetetlenül fáj a torkom. nem lesz uvula piercingem.

SadistiCore · http://sadisticore.blogspot.com/ 2010.08.08. 02:18:33

@~Shadow~: Én azért ragaszkodok a tágítómhoz. A scarification-ön meg gondolkodok. Valami szép törzsi mintában.

cocoonjuice · http://www.cocoonjuice.com 2010.08.08. 09:20:53

Nekem azt nehez felfogni, hogy amikor valaki elkezd tagitani akkor azt ugyebar csak sajat maganak csinalja 'onkifejezesbol' es leszarja, hogy ki mit mond rola, de amikor megszoljak erte a munkahelyen akkor mar ad a masik velemenyere es kepes felredobni ezt az egesz teoriat magarol, meg arrol, hogy csak sajat magat akarja kifejezni ezzel. Szoval ha olyannyira 'te' vagy a fultagito akkor miert adod fel magad ilyen konnyen, es ebbol kifolyolag elkezdesz masokat okolni, meg beszelni arrol, hogy 'bezzeg magyarorszagon'...
En nem erzek semmifele sajnalatot az ilyen emberek iranyaba, mert ahelyett, hogy aztmondana, hogy igen bazze ez(a tagito) egy mulando dolog nalam amit kepes vagyok bealdozni egy meloert, ahelyett elkezdenek gyulolkodni masokra es pont olyanokka valnak mint akik o felettuk itelkeznek.

En most eppen szakacs vagyok, vannak piercingjeim a fuleimben, tetovalas csak azert nincs lathato helyen mert nem akarom osszeegetni vagy megvagni melo kozben, de amint otthagyom a vendeglatoipart megyek neki az alkarnak.(ha nagyon beleakarsz menni a temaba akkor azert nem kiraly a piercing mert mivan ha kiesik veletlenul es belesik a levesben azt tuti nem talalod meg ugye, orat, gyurut sem lehet viselni leszamitva a jeggyurut, mert felgyulemlik a kosz alatta es az megy bele az etelbe) De volt szakacs nalunk akinek kurvanagy tagitoi voltak es azert se szolt senki semmit...

Lehet, hogy ez Magyarorszagon meg teljesen mashogy mukodik, de ha annyira TE vagy a tetovalas meg a tagito es ezt ennyire nem fogadjak el, akkor, hogyan erzed magad 'otthon' egy ilyen helyen? .
Szerintem senki sincs a szekhez kotozve, szoval ha total kivarrva akarsz pincerkedni Mexikoban akkor nyugodtan kiprobalhatod magad.

Ha mar mindenki ennyire belejott abba, hogy sajat magat kulsoleg megvaltoztassa akkor ahelyett, hogy masok velemenyet vagy felfogasat probalja gorcsosen a sajat iranyaba terelni probalkozzon inkabb azzal, hogy o is elfogadja ezeket a 'maradi paraszt fonokoket' olyannnak amilyenek.
AMEN.

rémTündér /aprócska kismacska./ 2010.08.08. 09:43:33

@cocoonjuice: ennek az az egyszerű oka, hogy itthon iszonyú nehéz munkát találni, nézd csak meg a Munkahelyi terror blogot, vagy dolgozol, vagy ön megvalósítasz és kiszabott szerencsésnek mondhatod magad, ha megy egyszerre a kettő.
Ha nem volnának ilyenek az emberek, nekünk sem kellene lemondani mindenről. Ilyen egyszerű.

>< varga > 2010.08.08. 11:56:46

suliban sem nézik jó szemmel, itthon me főleg nem. de igazad van, az én testem.

enigmakata 2010.08.08. 12:51:53

respect a bejegyzésért Gábor!
szerencsére amíg az egyetemi éveket taposom,nem nehezedik rám annyira a probléma.hogy utána mi lesz arról fogalmam sincs.annyit biztosan tudok,hogy inkább maradok önmagam,amennyire ez lehetséges lehet.

0motig0 2010.08.08. 13:03:29

@rémTündér /az összes halmaz Uniója voltam.../: egy baj van megint azal amit mondasz... az hogy messze van még sajna az az ídő...

rémTündér /aprócska kismacska./ 2010.08.08. 13:10:05

@0motig0: igen. de mi változtathatunk és a következő nemzedék is megteheti.

enigmakata 2010.08.08. 15:01:42

@rémTündér /az összes halmaz Uniója voltam.../: @0motig0:
igen,nekünk még nem lesz könnyű,de az a dolgunk hogy változtassunk.ki kell tartanunk,amennyire az lehetséges.megmutatni,hogy másként is lehet.30 éve még nehezebb volt így élni.hátha 30 év múlva már nem fog küzdelemmel együtt járni. :]

Om3n 2010.08.08. 16:02:22

@~Shadow~: a másik meg...nem 14 éves gyerekeknek kellene ilyen dolgokat magukra/ba pakolni, hanem szerintem érettebb, kiforrottabb személyiségeknek....

Hohohohoooo.Mért ne?Szerintem nincs korhoz kötve.Ha 14 évesen valakinek valami módosítása van az nem nagy dolog.Neki így tetszik és kész.Szerintem jobb mint az aluljáróban tarháló,füstölő,vagy buszmegállóban hányó 14 éves.Én most töltöttem nemrég a 15 -öt.ÉS az egy dolog hogy sok majom teleaggatja magát feltűnésből minden fémmel meggondolatlanul vagy széttágítja a fülét.De ha neki így tetszi?És ha feltűnésből csinálja úgyis megbánja mert rájön hogy attol ő még nem több csak van egy korong a fülében pl.
De szerintem ne általánosíts.Attól ha adott esetben most vagy akár tavaly csináltattam volna fültágeszt vagy akármilyen módosítás nem lennék kevésbé érett vagy megfontolatlan.Egyszerűen nekem ha úgy tetszik a testem akkor azt teszem vele,pl:telerakom fémmel.
Szóval szerintem nincs korhoz kötve a testmódosítás,lehet hogy a nagy átlagot sokkolná egy 35"ös fültágesz egy 14 éves gyerek fülében.Mint már sokszor le volt írva ez önkifejezés.Az pedig nincs korhoz kötve szerintem.
(Ez nem wmiki féle kötekedés volt csak megjegyeztem csendben)

farkasdávidka 2010.08.08. 16:10:07

az élet küzdelem, és ez így van jól. bár az én gyerekeim biztos nem fognak kiégni csak azért, mert valaki szét van varrva, vgay nem teljesen átlagos kinézetű :)

BTibor88 2010.08.08. 19:08:50

Odaseneki :) Összedobjuk a spórolt millióinkat, s saját vállalkozást alapítunk! Ott aztán a tudaton át a fülig mindent lehet tágítani :) Egyébként fültágított, tetovált emberként jelentem, van remény :) Sem az egyetemen, sem a szakmai gyakorlataimon nem ért (még) hátrányos megkülönböztetés, inkább érdeklődnek a "kollégák". Szóval kitartás emberek :)

~Shadow~ 2010.08.08. 20:00:53

@Om3n: távol álljon tőlem az általánosítás:) de sztem kevés az olyan, aki 14 évesen már van annyira érett és kiteljesedett személyiség, hogy az ilyen dolgait később is ugyanúgy gondolja....

elég ha csak arra gondolok, hogy én mekkora változáson estem át az elmúlt években.....

amúgy engem nem zavar egyáltalán, sőőőt, és felőlem mindenki azt csinál magával, amit ő jónak érez, de szerintem tény, hogy manapság a többség "visszavedlik" a társadalom által elfogadott képre, vagy mert rákényszerül (munka miatt), vagy mert már nem tetszik neki az, ami 15 évesen még tetszett...

egyébként nagyon boldog lennék, ha egy olyan világban élnénk, ahol teljesen mindenhol elfogadott lenne ez a dolog:)

kapujanincs (törölt) 2010.08.09. 10:15:01

hát ez kurvajó. a hülyegyerek kitágítja cimpáját, mert ő aztán leszarja a konvenciókat. aztán rájön, hogy komoly hátrányba került a pénzért folytatott küzdelemben, ezért "kénytelen" megválni a testékszereitől, szegény. így hős ellenállóból átmenet nélkül mártírrá avanzsál. ezek után ruháját szaggatva elfogadóbb társadalmakkal példálózik...
szerintetek németországban, angliában, stb. hogyan emelték be az emberek az extrém modifikált arcokat? megmondom: úgy, hogy ott létezett az a nemzedék, aki nem varratta össze a fülét, hanem eltűrte kirekesztést. szóval ne sírjon a szája annak, aki rekonstruáltatja magát, hanem kussoljon.

szilagyizoe · http:/artofkonigsberg.wordpress.com 2010.08.09. 10:33:37

Ilyenkor jó ha nincs főnököd mert szabadfoglalkozású vagy ráadásul művészként még jó is az extrém külső.Hál Istennek én a 45 évem alatt sosem dolgoztam "polgári" munkahelyen, de szüleim sem.(képzőművészek)Igy Magyarországon max a beszólogatások bosszanthatnak de nemfüggök senkitől.
Életem nagyobb részét Nyugaton éltem igy ott még beszólások sem voltak.

mariacska 2010.08.09. 10:34:31

Eddig csendes olvasó voltam, de most már úgy gondoltam, regisztrálok, hogy hozzászólhassak.
Emlékszem a srácra és apukára is, de ez most mindegy.

Inkább megosztok veletek egy idevágó Henry Miller idézetet:
"A világ csak attól a pillanattól kezdve fog valami értéket is profitálni belőlem, amikor megszűnök a társadalom fontos tagja lenni- s helyette önmagam leszek."

Remélem, ahogy mostanában már sok munkahely kézzel írt önéletrajzot kér, hogy megismerje a jelöltek lelkivilágát, elfogadottá válik majd a látható tetkó/ékszer/seb, ami szintén térkép a lélekhez. Szerintem ez alapján lehetne mérni az emberek kreativitását, kiállását, hogy mire alkalmasabb, inkább a tervezést igénylő vagy megvalósító, kapcsolattartó területekre. Valóban egy átfogó szemléletváltás szükséges a HR világában, és néhány menő úttörő. De szerintem rendben lesz.

szilagyizoe · http:/artofkonigsberg.wordpress.com 2010.08.09. 10:38:43

...mondjuk nekem nincs extrém fültágitásom viszont van sok tattoom- arcon is- meg pár arc-PC. De hál Istennek ha eszembe jut tarajat hordani és szeges cuccot , és BÁRMI őrületet meg akarok valósitani nincs ki belekössön,illetve tehet a világ egy szivességet. Nem kell alkalmazkodnom senkihez sem .Bár igy nehezebb megélni -kizárólag festményekből + dekorból- de még mindég jobb mint megnyomoritani a saját lelkünket és meghunyászkodni mindenféle mások által kitalált buta szabályoknak. Ráadásul a pénz amit keresek SAJÁT MUNKÁM, lényem elismerése nem holmi főnöknek való robotolás ,idegen termékek eladása stb.
Hálát adok az égnek hogy művészcsaládba születtem s szüleim sem szóltak SOSEM semmiféle kirivó kinézetért sőt: apum anno punkékszereket csinált nekem mikor 14 évesen punk lettem még kint Németben!

Om3n 2010.08.09. 11:16:09

Mondjuk nekem nincs semmi féle piercingem vagy tágítóm.Csak ez a véleményem.De van benne valami amit shadow mond.

The Green Manalishi (törölt) 2010.08.09. 12:23:31

Mint tudott, a modern társadalmakban a jog-erkölcs-szokás (illem) hármasa szabályozza nagyban az emberek viselkedését. (Felesleges arról értekezni, hogy sok esetben igazságtalanul, képmutató vagy elavult módon – ez van.) Az is ismert, hogy bár elvileg csak a törvények mögött áll a hatalom kényszerítő erővel, ennek ellenére nagyon sok elvárás a törvények ellenére sem érvényesül (kötelező számlát adni, sokan mégsem teszik), míg sok esetben az erkölcsi parancsok elegendőek a törvény támogatása nélkül (az emberek többsége nem azért nem öli meg a szüleit, mert ezt büntetik…).
A szokás ugyanakkor nagy úr és aki tudatosan szembefordul vele, számolnia kell azzal, hogy negatív reakciókat vált ki a környezetéből. (Keresztény egyház templomába belépve illik levenni a sapkát, kalapot. Ha nem teszed, jönnek a rosszalló pillantások, rádszólnak, tahónak tartanak, stb. Senki nem fogja azt gondolni, hogy lám, ez a bézbólsapkás fiatalember milyen színes, eredeti egyéniség, simán csak suttyónak tartanak, mert nem tiszteled mások meggyőződését. Ha mecsetbe lépsz be cipővel, esetleg kissé markánsabban fejezik ki ellenérzésüket a hívők.)
Nomármost, vannak olyan munkák, amelyekhez jelenleg a közvélekedés szerint a konzervatív, elegáns megjelenés az illendő. Nincs jelentősége, hogy az adott munkát egy lakattal az orrodban is kiválóan el tudod végezni – ez a társadalmi elvárás. Ráadásul – erről a modderek gyakran elfeledkeznek – a testmódosítás, extrém piercing (legalábbis a külvilág számára) egy tudatos, provokatív, pimasz szembefordulás a hagyomással, a megszokottal, a „normálissal”. Ennek a viselkedésnek a következményeit pedig szerintem illik felnőttként vállalni. Magam is útálom pl. a bohócruhát (öltöny), de ha feltétlenül szükséges, úgy felveszem. Az meg éppen nevetséges, hogy ettől személyiségem bármilyen csorbát szenvedne, hiszen az nyilván nem levehető-eldobható dolgokból áll.
Szóval nem kell ezt a „kirekesztést” annyira letüdőzni, olyan munkát kell keresni, ahol ez elfogadott, vagy csak nem gond.
Mellesleg – bár nekem semmi bajom sem a piercinggel, sem a hegtetoválással, stb. – igenis vannak munkák, ahová egyszerűen nem való. Trágyadombot nem szmokingban vasvillázunk, egyetemi előadást nem mackóalsó-atlétatrikó kombóban tartunk, ügyfélszolgálaton nem karácsonyfa-arccal ülünk, rendőr sem mutatna jól arctetoválással, vasakkal…
A tolerancia kétoldalú dolog, valamennyit a moddereknek-piercereknek is engednie kell, be kell látnia, ha olyan fontos neki az ékszere, hogy nem tud lemondani róla, akkor lehet, hogy kimarad bizonyos dolgokból emiatt. Egyébként nem látom be, hogy ez miért tragédia: az egész élet ilyen. Kompromisszumok, húzd meg, ereszd meg, konfliktusok, lemondások, stb.
Egyébként enyhül ez a dolog is, egy-egy szolid piercing már irodákban, hivatalokban sem tragédia, viselhető, megengedett. Addig meg türelem.

zagyvai 2010.08.09. 13:28:50

@kapujanincs:

maximálisan igazad van!
csak úgy lehet az emberek hozzáállását megváltoztatni ha a pofájukba tolod a saját kitetovált, piercingelt testedet!

viktorwiener · http://www.cocoonjuice.com 2010.08.09. 13:33:01

@rémTündér /az összes halmaz Uniója voltam.../: Nezd ha ennyire ragaszkodni akarsz a tagitokhoz akkor ellehet nyugodtan inditani egy "elfogadast a munkahelyen a tetovalast es piercinget viselokkel szemben" szervezetet, vagy lehet az ombudsmanhoz is fordulni, de en pl nem meloznek egy olyan helyen ahova csak azert vesznek fel mert valaki a fonok fejere koppint, nem lesz tul jo a hangulat az biztos.
Es amit itt feljebb Manalishi is leirt szerintem eleg ertheto es teljesen vallalhato felfogas.

De vegyel egy eleg jo peldat: Japan. Az eggyik legoregebb es legmelyebb tetovalo kultura hazaja, megis meg a mai napig felelemmel(!!) neznek a tetovalt emberekre. Remelhetoleg nemsokara eljutok oda, de az tuti, hogy megprobalom elfedni a tetkoimat amennyire csak lehet, mert ertem, felfogom es tisztelem a hozzaallasukat a tintahoz..

Nekem azzal nincs semmi bajom, hogyha valaki kiveszi a tageszt valami jolfizeto meloert, de ha kisregenyben irja meg a banatat, es mocskolodik mindenkire, hogy mennyire tetu modjara bannak vele pedig o csak sajat magat akarja kifejezni na az viszont boki a csoromet.

(amugy cocoonjuice voltam csak mar nemistudom melyik felhasznalokent lepek be)

Hoary 2010.08.09. 13:34:59

Mariacska-hoz hasonlóan, én is "csak" egy olvasó voltam eddig. Most, a hozzászólásokat olvasva, viszont akadna véleményem is.
Shadow-nak annyiban igaza van, hogy tizenévesen nehezen hiszem el én is, hogy képes valaki jó döntést hozni, bármilyen testmódosítással kapcsolatban. Kétlem, hogy mérlegelné annak végleges mivoltát, társadalmi elfogadottságát, stb.
Sokszor megdöbbent, mikor ülök a szalonban és belibbennek fiatalok... nagy nehezen kibökik, hogy mégis mit szeretnének, persze mindezt úgy, mint egy kínkeserves kérdez-felelekben. ...inkább csillag vagy mégis pillangó?... Ezekben a helyzetekben hajszál választ el attól, hogy ne legyek darabolós gyilkos.
Inkább azt érzem, hogy most ez menő és azért akar mindenki tetoválást, piercinget vagy bármilyen más testmódosítást. Ne legyen igazam és két évtized múlva is büszke legyen arra amit most bevállalt.
Akik nem olyan fiatalok már, azok biztos jól emlékeznek, hogy 15-20 éve akinek volt tetoválása vagy netán egy ziherejsz tű (...reisz, reisz, ziherejsz...) a bimbójába, fülébe, mindenki megbámulta őket és elkönyvelték sittesnek. Ehhez képest a mai "társadalom" sokkal elfogadóbb már, szerintem.

zagyvai 2010.08.09. 13:36:07

@The Green Manalishi:

engem egy rendőr jobban meggyőzne arctetoválással, mint fontoskodással:)
de ennek ellenére jókat mondasz, de szerintem kicsit őszintébb volna az egész világ ha nem lennének ilyen elvárások, és illik-nem illik dolgok. Természetesen vannak dolgok amikor meg kell adni, vagy legalábbis érdemes megadni a bizonyos tiszteletet az adott emberek irányába, de nem amiatt, hogy mások mit fognak rólunk gondolni, hanem mert pl. esküvőn vagy és megtiszteled az ismerősödet azzal, hogy nem atlétában vagy.
Szóval ezeket az illem dolgokat mindenkinek magában kellene lerendeznie, és nem az elvárásoknak megfelelően kellene alkalmazni...persze ehhez kell egyfajta érettség, ami nincs mindenkiben meg.
ha pl. egy előadást hallgattam még régebben főiskolán, akkor nem nagyon néztem hogy miben van az előadó, hanem figyeltem arra amit mond. ha egy rendőr vagy egy katona ki lenne varrva nyakig, vagy arcig, számomra nem veszítene a komolyságából, hiszen tudnám az egyenruha miatt, hogy ki ő és mit csinál.
és igaz, aki nem hajlandó lemondani a piercingjeiről az esetleg kimaradhat bizonyos dolgokból, de lehet h amiből kimaradna az nem is érne annyit....persze ez is egyénenként változhat.

zagyvai 2010.08.09. 13:38:34

@viktorwiener:

amúgy ez a srác önként vállalta h eltűnjön a cimpája, és ő ezt választotta...aki meg elmegy dolgozni valami szar helyre az tényleg ne sírjon ha meg kell válnia valamitől.
mindig van választás!

The Green Manalishi (törölt) 2010.08.09. 15:02:49

@zagyvai: Persze, hogy vannak olyan elvárások, illik-nem illik kérdések, amelyek már idejétmúltnak tűnnek, vagy nem őszinték.
Amiről én beszéltem, az a felvállalás-nem vállalás kérdése, illetve az, hogy döntéseink következményeit méltósággal viseljük.

Pl. az Operába illik szép ruhában menni. Tulajdonképpen felesleges, hiszen élvezheted a zenét egy papucs-bermuda-kombóban is és lehet, hogy csendesebben, fegyelmezetteben ülöd végig, mint a jólöltözöttek (akik - személyes tapasztalat, igen bunkók tudnak lenni az operában is).

Azonban, ha így mégy operába, könnyen bunkónak mondanak. Ez lehet igazságtalan, de így van. bevállaltad, te döntésed, fogadd el a (előre látható) következményeit is. Nem elgéns utólag szepegni, hogy milyen gonoszak, képmutatóak az emberek.

Frucsasz 2010.08.09. 17:01:56

Sajnos így van ez kis hazánkban. Én bankszakmában dolgozom, de háttérosztályon: a kutya se lát, de ügyfél meg pláne nem. Mégis tilos a piercing, tetoválás. Igaz, csak nemhivatalosan, vagyis az etikai kódex, amit belépéskor aláírattak, nem tiltotta meg, de a félhivatalos (és gyakorlati) álláspont az, hogy látható helyen tilos és kész.

Én sem értettem, hogy ha nem megbotránkoztató, nem sértő, nem obszcén, nem látják az ügyfelek, akkor mi lehet a gond. Már ítt dolgoztam, mikor a hasamra, az alkaromra, illetve az ujjamra kerültek Anita rajzai, és bevállaltam ujjra is a microdermált (később begyulladt, ki kellett szedni sajnos). Nem mertek szólni, mert nem volt alapjuk, biztos, hogy botrányt csapok, így konkrét tétje nem volt még a dolgonak. De valahol rosszul érzem magam, mert az egyik énem, ami imádja a tetoválásokat, és a másik énem ,ami szereti a munkáját, a munkahelyét, és szabálykövető, egymással ellentétbe kerülnek. Úgy járok be nap mint nap, hogy tudom, a cég álláspontjába ütközöm, és elvben bármikor szólhatnak. Hogy ha meetingekre megyek, akkor azért a legnagyobb melegben is felkapok egy hosszú ujjú bolerot, hogy fedjen. Hogy úgy érzem, mintha szégyenkeznem kéne. És ez lelkileg nagyon megterhel.

Szeretnék tetoválást az arcomra, de az aztán átlépne minden határt, akkor már biztos, hogy búcsúzhatnék is az állásomtól. Pedig szeretem a munkám. Így hát arctetoválásom majd valamikor az ötöslottó megnyerése után lesz csak.

Semmivel nem vagyok rosszabb sem emberileg, sem szakmailag, mint a tetoválatlan munkatársaim nagy része (és merem állítani, egy részüknél talán jobb is), miért kell akkor megkülönböztetni, miért kell alkura kényszeríteni magamat?

Frucsasz 2010.08.09. 17:03:25

Egyébként erről a témáról jó dolgok vannak a Lelke rajta ( A tetoválás pszichológiája) című könyvben. Bocs a spammért :):)

rémTündér /aprócska kismacska./ 2010.08.09. 19:33:46

@viktorwiener: nekem nincs tágítom. tetoválásom van. és lesz is. mert megtehetem. olvasd el kérlek még egyszer mit írtam. Leginkább azt, hogy mindenféle cucc nélkül is szinte lehetetlen emberi munkát vállalni, nemhogy ezekkel. a másik, hogy itt senki sem sírt és senki sem mocskolódott. mindenkinek a maga döntése mit csinál a testével.

rémTündér /aprócska kismacska./ 2010.08.09. 20:24:29

@The Green Manalishi: így be sem engednek az operába. (pont mögöttünk jött egy ilyen és mondták neki, hogy viszlát.)

The Green Manalishi (törölt) 2010.08.09. 20:57:15

@rémTündér /az összes halmaz Uniója voltam.../:

Kedvesem, a példa nyilván túlzó... Én is jártam már ott, lehet, hogy bermudábam nem, de farmerban, kinyúlt pulóverben, motoros dzsekiben, stb. többen voltak. S ez még csak hagyján, de neveletlen, zörgő, csámcsogó, figyelmetlen, tapintatlan népség volt - mind a jól, mind a rosszul öltözöttek...

rémTündér /aprócska kismacska./ 2010.08.09. 21:38:31

amúgy voltam már titkárnő is cégnél és szerencsére nem volt para a tetoválás. Az inkább, hogy egésznap egy irodában kellett lennem a sok papír előtt meg ilyenek. Itthon is ez van, de ezek az én papírjaim, amire rajzolok.
Nagyon eléggé tisztelem azokat az embereket akik bírják ezt a fajta monotonitást. Nekem nem megy.

rémTündér /aprócska kismacska./ 2010.08.09. 21:41:48

@The Green Manalishi: (kedves, de nem cseresznyéztünk egy tálból, nem beszólás, csak hogy azért ...)
Gondoltam, de gondoltam elmondom, hogy zavartak már szemem láttára embert a nem megfelelő öltözet miatt.
Engem a telefonozás akasztott ki. Meg a zacskó csörgés. Ez nem mozi. Moziban is utálom az ilyet.

The Green Manalishi (törölt) 2010.08.09. 22:20:33

@rémTündér /az összes halmaz Uniója voltam.../: Hmmmm, hát ha wmiki stílusa jobban bejön, váltsunk át arra! :-))))

rémTündér /aprócska kismacska./ 2010.08.10. 08:33:09

@The Green Manalishi: NE! kérlek ne. :-)
btw. folyamatosan félre olvasom a nickedet és mindig egy Vonnegut szereplő jut róla eszembe. :-D

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.08.10. 10:05:13

hát igen, roppant szomorú, hogy van ahol nem fogadják el szegény, szerencsétlen menőségből tetováltakat...
pedig biztos amúgy tudósok lennének, vagy sakkozók

sőt, úgy tudom van olyan gazember, aki pl. fél a krokodiloktól, pedig az igen csúnya általánosítás, hogy minden krokodil embert eszik, hiszen nem

az érdekelne, hogy szerintetek mi lenne a megoldás?
kötelező legyen szeretni a tetováltakat is, mint a cigányokat?

~Shadow~ 2010.08.10. 10:32:00

@wmiki: nem kell senkit sem szeretni, de basztatni és piszkálni sem, ha nem tetszik nem nézel oda, skippeled, figyelemen kívül hagyod és ennyi! meg el is lehet ám fogadni, hogy valaki más, mint te, és megpróbálni úgy közelíteni felé, mintha semmiben sem különbözne tőled. szerintem.

rémTündér /aprócska kismacska./ 2010.08.10. 11:22:28

@wmiki: MIkiiiii! Szia aranyom, hol voltál eddig? nagyon hiányoztunk? :) Mert te nekem nagyon. :) Komolyan, unalmas és sivár az életem nélküled. Kérlek világosíts meg minket, kérlek, mi csak a tetoválás örömeinek élünk, kérlek mondd el, mi van még, kérlek ments meg minket a pénztől és álomország tengerpartjának játékaitól, ne hagyd hogy elvesszünk, mentsd meg a lelkünk! Szükségünk van az útmutatásodra!

rémTündér /aprócska kismacska./ 2010.08.10. 11:42:18

@wmiki: btw számodra a legtökéletesebb megoldás szerintem a tegnap esti Numbers-ben volt. Ma 15.00-kor lesz az ismétlés a Viasa3-n, ha érdekel.

rémTündér /aprócska kismacska./ 2010.08.10. 11:44:59

@~Shadow~: pontosan. Az ilyen walamiki féléknek lehet zatán magyarázni, mert csak a Kritikus Tömeget meg a Paff a bűvös sárkányt ismerik, azt csókolom. Képtelenek felfogni a világ árnyalatait, hogy börtöntöltelék és Nobel-díjas közt még ott van a pék, a HRes picsa, a Csányi, az utcaseprő, a házi néni stb. Csőlátás ezerrel az megy.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.08.10. 12:12:47

@~Shadow~: hát igen... :(((
a tetováltak végre elfogadhatnák azokat az embereket, akik nem a külsejükkel akarnak kitűnni, de erre úgy tűnik, még várnunk kell

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.08.10. 12:13:29

@rémTündér /az összes halmaz Uniója voltam.../: sajnos ritkán nézek ilyen érdekfeszítő műsorokat, fejtsd ki nekem a megoldás lényegét

rémTündér /aprócska kismacska./ 2010.08.10. 12:18:39

@wmiki: nem mert félek, ha nem filmen látod nem fogod fel. :)

rémTündér /aprócska kismacska./ 2010.08.10. 12:50:22

Miki, ha ennyire nem bírod a tetováltakat, miért járatod itt le magad? ha nem tetszik a tudomány miért használod a PÉNZEN vett eszközeit? remélem, mikor súlyos beteg leszel nem gyógyszerezed magad és nem veszel igénybe semmilyen orvosi segítséget, hanem szakadatlanul imádkozol majd magadért.
Csak nehogy úgy járj, mint az a bácsi, aki az árvíz miatt a háztetőn rekedt, majd hiába imádkozott a megmentéséért, sorra hajtotta el a mentőhelikoptereket, mondván, majd az isten megmenti. nem kell mondjam, ott halt meg.

rémTündér /aprócska kismacska./ 2010.08.10. 12:51:39

erre ha megkérhetlek már ne reagálj. Ostoba vagy és hiteltelen.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.08.10. 12:57:12

@rémTündér /az összes halmaz Uniója voltam.../: te elég egyszerű teremtés lehetsz azért....

szerinted aki kritizálja az ételeket, az nem eszik?
a filmkritikusok pedig nem néznek filmeket?

rémTündér /aprócska kismacska./ 2010.08.10. 13:08:22

@wmiki: látom nem sikerült figyelembe venni amit írtam, de ennyi idő alatt csak egy ilyen "frappáns" riposztra futotta. gratulálok.

~Shadow~ 2010.08.10. 13:15:38

@wmiki: szerintem a tetováltaknak semmi de semmi bajuk a nem tetováltakkal. soha nem tapasztaltam még olyat és senki se mesélt ilyet hogy egy tetovált ember inzultált volna másokat csak azért mert ők nincsenek kivarrva (persze ez nem zárja ki azt a lehetőséget, hogy ez soha de soha nem történt meg, de szerintem egyáltalán nem jellemző!!!)

sőt, meg fogsz lepődni, de szerintem a tetováltak és a testmódosításokat kedvelő, vagy ez iránt érdeklődő emberek sokkal de sokkal toleránsabbak a mássággal szemben!

The Green Manalishi (törölt) 2010.08.10. 13:27:16

Shadow és rémTündér!

Ti még tényleg leálltok "vitázni" wmikivel? Teljesen felesleges, a falu bolondjával nem törődik senki, nem bántják, egyszerűen tudomásul veszik, hogy van. Komolyan venni meg főleg nem érdemes, ahogyan egy kisgyermeket sem kell, ha az makacsul fújja, hogy a kakaót márpedig igenis a manók önötték ki a szőnyegre...

Szóval szerintem akár az ősi kultúták vagy természeti népek mintájára a nyilvánvalóan elmebeteg wmikit tekintsük a közösség bolondjának, aki valamiféle szent ember, csodabogár, akit nem bántunk. Néha idegesítő, néha nevetséges, de a miénk, hozzánk tartozik. Saját blogján sajnos régen publikált már, így nézzük el neki, hogy ihlet hiányában ide írogat.

rémTündér /aprócska kismacska./ 2010.08.10. 13:30:33

@The Green Manalishi: de... a kakaót tényleg a Manók öntötték ki. a szőnyegre. :(

~Shadow~ 2010.08.10. 13:51:02

@The Green Manalishi: nem. én az előző hosszadalmas vitát sem olvastam el, mert iszonyúan fárasztott.....de hol van rizsa? :)

The Green Manalishi (törölt) 2010.08.10. 14:18:54

@~Shadow~: Nem tudom, merre járhat... Annak ellenére, hogy keményen és csöppet sem finoman szokta osztani a népet, valahogy bírtam a stílusát.

current value 2010.08.10. 14:37:31

Üdv mindenkinek!

Wmiki véletlenül nem a Louie Pádre? elképzelhető hogy üzleti okok miatt van itt, a mélyen tisztelt boszorkánymester vagy mi a tosz a titulusa. A nyár legjobb momentuma hogy a rizses meg a dragon a kis sárkány kikopott innen, remélem félúton vannak az Alpha Centauri irányába, azok a boldog szép napok ég veled...nehogy lemaradjál te se Miklós!

zagyvai 2010.08.10. 14:42:16

@wmiki:

gyere már be egyszer sakkozni hozzám miki!

~Shadow~ 2010.08.10. 14:45:28

@The Green Manalishi: én is, de csak odáig, míg engem nem szekált :)

Zolearc 2010.08.10. 17:59:44

A felvetett téma itt hátborzongatóan tág, és évekig, évtizedekig gond lesz még elfogadtatni az emberekkel, de szó mi szó, már hazánkban is könnyebb, mint 20 éve, szerintem. Ha valakinek nem tetszik a küllemed... a hülyére varrt Bátyám gondolata jut eszembe: Leszarom!

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.08.14. 13:14:06

Sajnos a dolog nem ilyen egyszerű. Gondoljatok csak arra, hogy az első időben ide is mennyi sok felháborodott ember irkált, akik képtelenek voltak elfogadni ezt a fajta életstílust. Nyilván ennek megvan a maga háttere, lassan azért feloldódnak a határok, de amit Gábor írt, az nem könnyen megvalósítható. Egyetlen állásra akár több száz jelentkező közül válogathat a munkaadó (ez már 4-5 évvel ezelőtt is így volt, én is jelentkeztem már ilyen állásra), nyilván azt fogja választani, aki számára leginkább megfelel, illetve a csapatba beilleszthető. Ha te kívülállónak érzed magad, és ezt a tetkóid, pc-id is jelzik, vesztettél, hiába vagy alkalmas a feladatra minden szempont szerint. Egyes állásoknál még csak nem is a legalkalmasabb, hanem a legolcsóbb nyer. Ne feledd, kínálati piac van, tudd, mit szeretnél, és ennek megfelelően cselekedj.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.08.18. 16:50:21

nézzünk statisztikát innen
index.hu/tudomany/2010/08/18/a_tetovalas_noveli_a_majgyulladas_kockazatat/

"A statisztika szerint a 30 évesnél fiatalabb amerikaiak 36 százaléka visel legalább egy tetoválást. Kanadában a főiskolások, egyetemisták nyolc százalékának van valamilyen tetoválása"

vagyis a tetkósok nem épp a magas iskolai végzettségűek között vannak nagyobb arányban :((

zagyvai 2010.08.18. 17:18:47

@wmiki:

mennyi álmatlan éjszakádba került míg erre rájöttél?

örülök h ismét sikerült alátámasztanod magadat egy hihetetlenül okos statisztikával. már kezdesz engem is meggyőzni

Thor81 2010.08.28. 22:41:37

az ilyen munkáltatókat kivinném a Hortobágyra és elásnám a gecibe.... tudom, hogy hamar tele lenne szegény alföld, de keresnék más alternatívát akkor...
több mint 5 éve dolgozom a közigazgatásban, szarrá vagyok varrva 22es fültágítóim vannak, a frizum sem hétköznapi, és 1x sem volt negatív tapasztalatom... utálom az ilyen sztereotíp embereket, akik esélyt sem adnak, hogy megmutatta a figura, hogy nem fogja feldarabolni ebédszünetben, mert van 2 tetkója/piercingje.... akkor esélyesebb a darabolás, ha nem veszi fel dolgozni;)

zombie666 2010.09.10. 01:07:54

SOHA SOHA SOHA!
az én testem az én bajom!!!!
MURSI-SURMA!!!!!!!!!!

zombie666 2010.09.10. 14:31:03

pincérként végeztem,és első melóm az Balatonon volt. tegnap értem haza és semmi nemvolt ...a főnök is elnézte nekem h. "hülye" vagyok!
fehér ingben dolgoztam és hát emiatt a tattoo is látható volt!
most itthon vok és azon töröm a fejem mivel kezdjem a karommal vagy a mellkasomon lévő mintát szépítgessük!
jó volt elmesélni az embereknek miért van lyuk a fülemen stb.
ÉLVEZTEM!
Ui.: de jövőre sztem már nem lesz rám szüksége az étteremnek:D:D:D:D
CIAO!

zsoldos12 2010.09.22. 11:40:52

Egy két dolgot tisztázni kellene.
1. Ki a konzervatív?
tetoválás története:
Sokáig a legkorábbi példának az i.e. 2000-ből származó egyiptomi női múmiák testén talált tetoválásokat tartották. Ám 1991-ben egy szenzációs lelet, az oszták-olasz határon előkerült Ötzi felülírta ismereteinket. A vizsgálatok bebizonyították, hogy a jégember körülbelül 5300 éves, tehát az ő tetovált teste a legkorábbi ilyen jellegű lelet.
piercing:
Egyiptomban a királynők privilégiuma volt a köldökékszer, az ókori Rómában a férfiasságot jelképezte a mellbimbón átszúrt karika, XIV. Lajos korában a felsőbb osztályok hölgyeinek eleganciáját erősítette a mellékszer, a XX. század elejéig fülbevaló volt szokásos a kézművesek körében.
2.egészség:
Egy amerikai vizsgálat szerint négyszáznegyvenöt, öröklött szívbajban szenvedő ember közül a testékszereket viselőkben négyszer gyakrabban fejlődött ki endokarditisz, vagyis szívbelhártya-gyulladás. A betegséget feltehetőleg a testékszerek miatt készített lyukakon át bejutott baktériumok fertőzése okozta.A hpv és egyéb fertőző betegségek terjedését elősegíti mind a piercing, mind a tetoválás, plusz allergia kialakulása.
A festékek legtöbbje valamilyen fémből származik, ami előrevetíti a potenciális mellékhatások formáit. Mások nem tartalmaznak fémet, mégis okozhatnak allergiás reakciót. Egyébként pedig sajnálom azt, aki csak így tudja magát megvalósítani és kifejezni. Másrészről mindenkinek joga van saját magát tönkre tenni.Ha valaki feltünő tetkót vagy piercinget visel, ne idegesítse, ha megbámulják, hiszen ő akart kitünni! Ez manapság csak divat, amit megint a "művelt" nyugattól vettünk át. Akinek tetszik, szive rajta! Nekem amúgy sem lenne praktikus, mert sportolás közben akadályozna, ugyanis én abban valósítom meg önmagamat.
süti beállítások módosítása